Over ons

Wij van Anom werken aan een website met veel inzichten en mooie messiaanse muziek. Ook kunt u elke dag terug komen voor het laatste nieuws over Israël.

In de bijbel staat dat we goed voor onze Joodse broer moeten zorgen (wat de kerk niet altijd gedaan heeft). In de B’riet Chadasha (nieuwe testament) staat dat Yeshua haMashiach (Jezus Christus) tegen de mensen van het pad (Christenen) zegt dat ze goed voor de Joden moeten zijn en als ze dat niet doen dat ze daarvoor zullen gestraft worden.

Onze Joodse broeders en zusters weten maar al te goed de toorn van Elohim (G-d) welke geld voor het knielen en aanbidden van afgoden. Wij “Christenen” zullen niet aan zijn toorn voorbij gaan. Daar moeten we niet blind voor zijn.

Wij vinden het ook heel belangrijk om onze Joodse broeders en zusters met veel begrip en respect te behandelen en niet te profoceren dat Jezus heer is maar rustig naar ze te luisteren want we kunnen zeer veel van ze leren. zowel de Tenach (logisch) als ook de B’riet Chadasha (nieuwe testament) zijn in zeer joodse taal geschreven en veel voor ons verborgenheden doordat de heidenenen de Joodse Hamoedim (door G-d vastgezetten feest dagen) en gebruiken niet begrijpen veel van de Joden kunnen leren.

Yeshua haMashiach zegt ook tegen ons om het Evangelie eerst aan de Jood te verkondigen en daarna pas aan de heidenen. Dat is niet zonder reden.

Zegen een Jood en gij zijt gezegend, vloek een Jood en gij zijt vervloekt en dat weet de satan maar al te goed.

Elohim is nog steeds de G-d van de Joden. Het mysterie waarom G-d ineens de G-d van de heidenen is geworden is voor Joodse begrippen niet makkelijk te begrijpen. Wij Christenen zijn er immers alleen om onze Joodse broers in de laatste tijden tot jaloezie te brengen (als de Harpazo (opname) heeft plaats gevonden zal hier openbaring over zijn) zodat zij met heel hun hart en ziel hun G-d zullen gaan aanbidden.